Τρίτη, 23 Νοεμβρίου 2010

Οι 10 πιο υγιεινές κουζίνες του κόσμου

Το ότι η ελληνική κουζίνα θεωρείται διατροφικά, μια από τις πιο υγιεινές κουζίνες, είναι κάτι που λίγο ή πολύ όλοι γνωρίζουμε, και αυτό γιατί η ελληνική κουζίνα αποτελεί τον πιο «άξιο εκπρόσωπο» της μεσογειακής διατροφής.
Ωστόσο, μέσα από μια έρευνα αμερικανών επιστημόνων, διαιτολόγων και διατροφολόγων, που ασχολούνται με τη προαγωγή της υγείας η επιβεβαίωση για την μεγάλη διατροφική αξία της εθνικής μας κουζίνας, ήρθε για ακόμη μια φορά.
Οι ειδικοί, οι οποίοι και πραγματοποίησαν την έρευνα, βαθμολόγησαν τις δέκα πιο υγιεινές κουζίνες και φυσικά η ελληνική κατέκτησε την πρώτη θέση!



Σύμφωνα με τον ειδικό διαιτολόγο-διατροφολόγο κ. Καραφυλλίδη Ευμένη, υπάρχει ένας πολύ καλός λόγος που οι περισσότεροι ειδικοί προτιμούν τη μεσογειακή-ελληνική διατροφή. «Παραδοσιακά ελληνικά τρόφιμα, όπως σκούρα φυλλώδη λαχανικά, φρέσκα φρούτα, φασόλια που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, φακές, δημητριακά, ελαιόλαδο και τα ω3-λιπαρά οξέα που βρίσκονται σε πολλά ψάρια ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, μειώνουν την εμφάνιση καρκίνου, τον κίνδυνο για καρδιακές νόσους, την εμφάνιση διαβήτη και άλλες παθήσεις που σχετίζονται με τη διατροφή» επισημαίνει μιλώντας στον «Α.Τ.» ο κ. Καραφυλλίδης.

Όπως άλλωστε δήλωσε και η αναπληρώτρια καθηγήτρια από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στον Σαν Φρανσίσκο, «οι μικρές ποσότητες κρέατος, τα φρέσκα θαλασσινά, οι σύνθετοι υδατάνθρακες (φασόλια, μελιτζάνες, ολικής αλέσεως ψωμιά και σιτηρά), οι ελιές και οι ξηροί καρποί (όπως τα καρύδια) είναι οι βασικοί κανόνες της υγιεινής ελληνικής κουζίνας και γι αυτό βρίσκονται στην κορυφή της έρευνας».

Ωστόσο, μπορεί η δική μας κουζίνα να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας, αξίζει να μάθουμε και τα «μυστικά» που κρύβουν οι υπόλοιπες κουζίνες. Για το λόγο αυτό ο κ. Ευμένης Καραφυλλίδης εξηγεί τα βασικά σημεία των υπόλοιπων διατροφών.

Καλιφόρνια Fresh
Η Καλιφόρνια Fresh βασίζεται στην απόλαυση κάθε εποχής με τοπικά φαγητά εύκολα στην προετοιμασία. Αυτός είναι ένα υγιεινός τρόπος διατροφής που μπορεί να υιοθετήσει ο καθένας ανεξάρτητα από το πού ζει. Η συγκεκριμένη κουζίνα, χρησιμοποιεί τρόφιμα που καλλιεργούνται σε τοπικό επίπεδο, και είναι ανάλογα με την εποχή τους και πλούσια σε θρεπτικά συστατικά.

Βιετναμέζικη κουζίνα
Φρέσκα βότανα και καρυκεύματα, πολλά λαχανικά και θαλασσινά, καθώς και τεχνικές μαγειρέματος που χρησιμοποιούν νερό ή ζωμό, αντί των ελαίων είναι μερικά από τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά του Βιετναμέζικου τρόπου μαγειρέματος.
Οι παραδοσιακές βιετναμέζικες αρωματικές ουσίες (μέντα, βασιλικός Ταϊλάνδης, γλυκάνισος, κόκκινο τσίλι και κολίανδρο) χρησιμοποιούνται και ως εναλλακτικές θεραπείες για κάποιες ασθένειες. Ένα από τα πιο υγιή και πιο εύγευστα βιετναμέζικα πιάτα είναι το Pho, μια αρωματική σούπα με βάση το noodle γεμάτη αντιοξειδωτικά.

Ιαπωνική κουζίνα
Η παραδοσιακή Ιαπωνική κουζίνα είναι πάρα πολύ υγιεινή. 'Δεν είναι μόνο μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά που καταπολεμούν τον καρκίνο, αλλά σημαντικό ρόλο παίζει και η προετοιμασία του φαγητού που γίνεται με ένα πιο υγιεινό τρόπο, όπως στον ατμό. Επίσης προσπαθούν να εφαρμόσουν το λεγόμενο «Hara Hachi Bu» που σημαίνει «φάτε έως ότου είστε κατά 80% πλήρεις». Αυτοί οι απλοί κανόνες διατροφής μπορούν να εξηγήσουν γιατί οι άνθρωποι στην Ιαπωνία έχουν πολύ λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν καρκίνο του μαστού ή του παχέος εντέρου.

Ινδική κουζίνα
Λέγοντας ινδική κουζίνα, σκεφτόμαστε αρωματικά καρυκεύματα, όπως πιπερόριζα ή κόκκινο τσίλι, τα οποία πράγματι προάγουν την υγεία. Επιπλέον, σύμφωαν με πρόσφατες μελέτες η κουρκούμη και το τζίντζερ βοηθούν στην καταπολέμηση της νόσου του Alzheimer. Οι ερευνητές επισημαίνουν το γεγονός ότι τα ποσοστά της νόσου του Alzheimer στην Ινδία είναι τέσσερις φορές μικρότερα από ότι, στην Αμερική ή στην Ευρώπη, ίσως επειδή οι άνθρωποι εκεί τρώνε κάρυ καθημερινά.

Ιταλική κουζίνα
Αυτό που κάνει πραγματικά την ιταλική κουζίνα να ξεχωρίζει είναι τα πολύ καλά συστατικά της: ντομάτα, ελαιόλαδο, σκόρδο, ρίγανη, μαϊντανός και βασιλικός.
Μελέτες έχουν δείξει ότι το λυκοπένιο στις ντομάτες μπορεί να βοηθήσει στην προστασία των γυναικών από καρκίνο του μαστού.

Ισπανική κουζίνα
Οι κριτικοί χειροκροτούν την ισπανική παράδοση του φαγητού τάπας (μικρά πιάτα για το φαγητό. Οι Ισπανοί τρώνε τόνους από φρέσκα θαλασσινά, λαχανικά και ελαιόλαδο - όλα εξαιρετικές επιλογές, όταν πρόκειται για τον έλεγχο του βάρους σας.

Μεξικάνικη κουζίνα
Η αυθεντική μεξικάνικη κουζίνα μπορεί να ωφελεί, στην υγεία της καρδιάς αλλά και στο αδυνάτισμα. Από μια μελέτη στο Πανεπιστήμιο της Γιούτα βρέθηκε ότι στην πραγματικότητα, μια μεξικάνικη διατροφή από φασόλια, σούπες, και σάλτσες βασισμένες σε ντομάτα, βοήθησε στη μείωση του καρκίνου του μαστού σε γυναίκες. Η μεξικάνικη κουζίνα δίνει έμφαση στα τρόφιμα που αφομοιώνονται αργά από τον οργανισμό, όπως τα φασόλια και το καλαμπόκι.

Κουζίνα της Νότιας Αμερικής
Με 12 χώρες, εντός των συνόρων της, η Νότια Αμερική έχει πολύ διαφορετικές γαστρονομικές συνήθειες. Η παραδοσιακή διατροφή της ηπείρου περιλαμβάνει κατανάλωση φρούτων και λαχανικών μαζί με δημητριακά. Στην πραγματικότητα, ένα τυπικό γεύμα της Νότιας Αμερικής που αποτελείτε από ρύζι και φασόλια δημιουργεί ένα τέλειο γεύμα πλούσιο σε πρωτεΐνη.

Ταϊλάνδέζικη κουζίνα
Μπορεί μια σούπα να προλαμβάνει τον καρκίνο; Εάν είναι η αγαπημένη της Ταϊλάνδης που ονομάζεται Tom Yung Gung, η απάντηση μπορεί να είναι ναι. Φτιαγμένη με γαρίδες, κόλιανδρο, λεμονόχορτο, πιπερόριζα, και άλλα βότανα και καρυκεύματα που χρησιμοποιούνται στην ταϊλανδέζικη κουζίνα, η σούπα διαπιστώθηκε ότι διαθέτει ιδιότητες 100 φορές πιο αποτελεσματικές από άλλα αντιοξειδωτικά στην καταστολή της ανάπτυξης καρκινικών όγκων.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου