Τρίτη, 2 Μαρτίου 2010

Όταν η ιστοσελίδα σας "κατακτά" τον κόσμο


Η εικόνα όπως και η αίσθηση που αφήνει μία σελίδα στον επισκέπτη της έχουν δεχθεί αρκετή κριτική και ακόμη περισσότερη βελτίωση. Μία σελίδα, όμως, αν δεν προσφέρει πολυγλωσσία αυτομάτως αναιρεί το μεγαλύτερο «δώρο» του Ίντερνετ. Ποιο είναι αυτό; Το γεγονός ότι απλά και μόνο με την ανάρτηση της προσωπικής σας σελίδας όποια πληροφορία «ανεβάζετε» γίνεται παγκοσμίως γνωστή. Ακολουθούν 5 βασικά βήματα τα οποία, σύμφωνα με τους ειδικούς, μπορούν να ενισχύσουν τη βιωσιμότητα της επιχείρησής σας εν μέσω οικονομικής κρίσης.



1. Το κείμενο
Η τεχνική αλήθεια που δυσκολεύει κατά πολύ τον πρωτοβάθμιο προγραμματισμό μίας ιστοσελίδας είναι ότι οι υπολογιστές δουλεύουν μόνο με αριθμούς. Ακόμα και τα γράμματα τα αναγνωρίζουν ως ακολουθίες των ψηφίων 0 και 1. Παραδοσιακά, υπήρχαν πολλά προγράμματα κωδικοποίησης που μπορούσε να εγκαταστήσει κανείς προκειμένου να ξεπεράσει το πρόβλημα των ξένων γλωσσών. Όλα αυτά μέχρι να εμφανιστεί το Unicode. Το Unicode παρέχει μία μοναδική ακολουθία αριθμών για κάθε χαρακτήρα ανεξαρτήτως πλατφόρμας, προγράμματος ή γλώσσας. Ωστόσο, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα που έχει να προσφέρει είναι η υιοθέτησή του από όλες τις εταιρίες - κολοσσούς όπως η Apple, HP, IBM, Microsoft, Oracle, Sun καθώς και πολλές άλλες. Η ανάπτυξη και εξέλιξη του Unicode είναι μία από τις πιο σημαντικές επιτυχίες των τελευταίων χρόνων στην ιστορία του λογισμικού παγκοσμίως. Αυτή τη στιγμή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πάνω από 90 χειρόγραφα ενώ μπορεί να υποστηρίξει περισσότερους από 100.000 χαρακτήρες. Τα συστήματα κωδικοποίησης που χρησιμοποιεί το Unicode είναι γνωστά στους περισσότερους προγραμματιστές, σύμφωνα με τους οποίους αποτελεί το καλύτερο εργαλείο για να «χτίσεις» μία πολυγλωσσική σελίδα καθώς επιτρέπει τη χρήση ποικίλλων αλφαβήτων.

2. Tι συμβολίζουν τα χρώματα
Τα χρώματα αποτελούν το πιο ελκυστικό κομμάτι της σελίδας. Η επιλογή των χρωμάτων εξαρτάται, φυσικά, και από το είδος του προϊόντος ή υπηρεσίας που προσφέρεται. Για παράδειγμα, αν είστε μία περιβαλλοντική εταιρεία καλό θα ήταν να επιλέξετε το πράσινο ενώ αν οι δραστηριότητές σας επεκτείνονται στο υγρό στοιχείο το χρώμα μπλε θα ήταν η πιο αντιπροσωπευτική επιλογή. Παράλληλα, η επιλογή των χρωμάτων θα πρέπει να συμβαδίζει με το κοινό στο οποίο στοχεύετε.
Κόκκινο: κίνδυνος, αγάπη ή πάθος για τις δυτικές κουλτούρες. Αντιθέτως, στην Ινδία συμβολίζει την αγνότητα ενώ στην Κίνα την καλοτυχία και τον εορτασμό.
Πορτοκαλί: Φθινόπωρο, δημιουργικότητα για τις περισσότερες δυτικές κουλτούρες ενώ έχει θρησκευτικούς συμβολισμούς για τους Προτεστάντες της νότιας Ιρλανδίας.
Πράσινο: Άνοιξη, φύση και γενικότερα ό,τι αφορά στο περιβάλλον. Ωστόσο, αν σκεφτόσασταν να «στολίσετε» τη σελίδα σας με ένα πράσινο καπέλο θα πρέπει να γνωρίζετε ότι στην Κίνα κάτι αντίστοιχο υπονοεί ότι η γυναίκα κάποιου άντρα τον απατά. Το πράσινο συμβολίζει ακόμη και τον εξορκισμό.
Μοβ: Αριστοκρατία για τους δυτικούς πολιτισμούς εν αντιθέσει με την Ταϊλάνδη όπου συμβολίζει το πένθος.
Μαύρο: Κηδείες και γενικότερα τον θάνατο ενώ στην ανατολική παράδοση γι' αυτούς τους συμβολισμούς χρησιμοποιείται το άσπρο.

3. Το περιεχόμενο
Κανένας δεν πρόκειται να επισκεφθεί τη σελίδα σας μόνο για το design της. Όπως λένε και οι ειδικοί του διαδικτυακού Marketing «το περιεχόμενο είναι πάντα ο βασιλιάς της σελίδας». Για να προσαρμόσετε τη σελίδα σας στις απαιτήσεις της παγκόσμιας αγοράς πρέπει να ακολουθήσετε τα εξής 2 βήματα:
α) Εφαρμόστε στοχευμένο Marketing. Το στοχευμένο Marketing απαιτεί ειδικό μεταφραστή για κάθε μία από τις αγορές-στόχους που επιθυμείτε να “αγγίξετε”. Ειδικά για χώρες με διαλέκτους τα multilingual sites οφείλουν να τις περιλαμβάνουν και εκείνες. Η μετάφραση της σελίδας μπορεί να γίνει πολύ πιο εύκολη σύμφωνα με τους ειδικούς αν χρησιμοποιείτε minimal Flash content καθώς είναι δύσκολο να αντιγράψετε ή να μεταφέρετε λέξεις ή διαδικασίες που είναι απαραίτητες για τη μετάφραση εσείς χωρίς επαγγελματική βοήθεια.
β) Βελτιστοποίηση. Για να βελτιστοποιήσετε τη σελίδα σας για τις διεθνείς αγορές δεν θα πρέπει να μεταφράζετε τις λέξεις-κλειδιά ακολουθώντας πιστά την εκάστοτε διαδικτυακή μηχανή μετάφρασης. Πολλές φορές οι χρήστες χρησιμοποιούν συντομεύσεις, ακρώνυμα ή συνώνυμα στην αναζήτησή τους, γεγονός το οποίο θα πρέπει να λάβετε υπ' όψιν. Ακόμη καλό θα είναι να ελέγξετε νωρίτερα τις λέξεις που «χτυπάνε» οι χρήστες όταν αναζητούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε.

4. Κατάληξη
Μπορεί να είναι φθηνότερο και πιο βολικό, να έχουμε την ίδια κατάληξη στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση για όλες τις χώρες-στόχους, υπάρχει όμως και ένα επιχείρημα που λέει ότι είναι καλύτερο να έχουμε μια ξεχωριστή κατάληξη για κάθε μία από αυτές, (π.χ. .gr για την Ελλάδα ή .fr για τη Γαλλία κ.λπ.). Και αυτό διότι, η θέση που θα εμφανιστεί η ιστοσελίδα μας στις μηχανές αναζήτησης κάθε χώρας (π.χ. Google.gr, Google.fr κτλ.) καθορίζεται από την κατάληξη που χρησιμοποιούμε. Για παράδειγμα το google.fr θα εμφανίσει ψηλά στα αποτελέσματα μιας σχετικής αναζήτησης την ιστοσελίδα μας αν έχει και κατάληξη .fr, παρά αν είχε αποκλειστικά την κατάληξη gr.

5. Γλώσσα πλοήγησης
Άλλη μια κρίσιμη πτυχή της διαδικασίας σχεδιασμού ιστοσελίδων είναι η γλώσσα πλοήγησης του χρήστη μέσα σε αυτή. Για παράδειγμα αν έχετε μια κατακόρυφη γραμμή μενού στην αγγλική γλώσσα στα αριστερά της ιστοσελίδας σας, θα πρέπει να εξετάσετε την στροφή αυτής προς τα δεξιά για τις γλώσσες που διαβάζονται «δεξιά προς τα αριστερά», όπως τα αραβικά. Εναλλακτικά, θα μπορούσατε να έχετε μενού στην αντίθετη πλευρά της σελίδας ή να χρησιμοποιείτε μια οριζόντια γραμμή μενού. Όμως, όλα εξαρτώνται από το πώς θέλετε να εμφανίζεται ο ιστοχώρος σας στους επισκέπτες. Επίσης, μπορείτε να δημιουργήσετε μια σελίδα εισόδου στον δικτυακό σας τόπο, όπου οι χρήστες θα επιλέγουν τη γλώσσα πλοήγησης του site. Πάντως, υπάρχουν ορισμένες επιχειρήσεις, που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες «IP2Country», οι οποίες ανιχνεύουν αυτόματα τη χώρα του επισκέπτη με βάση τη διεύθυνση IP. Παρ’ όλα αυτά, η συγκεκριμένη μέθοδος δεν είναι πάντα 100% αξιόπιστη και έτσι η καλύτερη λύση παραμένει η διαδικασία επιλογής γλώσσας από τον χρήστη.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου