Τετάρτη, 31 Μαρτίου 2010

Τα 5 κατασκευαστικά "θαύματα"

Μεγάλη Τετάρτη σήμερα και εκατομμύρια πιστοί ανά την υφήλιο ετοιμάζονται να γιορτάσουν το υπέρτατο θαύμα της Χριστιανικής θρησκείας, την Aνάσταση του Ιησού Χριστού. Πέρα όμως από όσα αναγνωρίζει ως θαύματα η εκκλησία, υπάρχουν και αυτά τα οποία έχει κατασκευάσει… ανθρώπινο χέρι. Ο «Α.Τ.» σας παρουσιάζει σήμερα 5 κατασκευαστικά «θαύματα» της σύγχρονης εποχής. Θαύματα που μπορεί να μην έχουν την «μυσταγωγία» των αντίστοιχων θρησκευτικών, τίθενται όμως στην υπηρεσία της τεχνολογικής ανάπτυξης και αναμφίβολα εντυπωσιάζουν.

ΓΕΦΥΡΑ ΡΙΟΥ - ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Περισσότερα από εκατό χρόνια έχουν περάσει από τη στιγμή που ο τότε Πρωθυπουργός της Ελλάδας, Χαρίλαος Τρικούπης, οραματίσθηκε τη γεφύρωση των τριών χιλιομέτρων που χωρίζουν το Ρίο από το Αντίρριο. Σύμφωνα με National Geographic η εν λόγω κατασκευή συγκαταλέγεται σε ένα από τα θαύματα του σύγχρονου κόσμου. Ειδικοί παγκοσμίου κύρους από τη Γαλλία και την Ελλάδα συνεργάστηκαν για να σχεδιάσουν αυτό το υψηλής τεχνολογίας έργο, τη μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιωτή γέφυρατου κόσμου, με συνεχές κατάστρωμα 2.252 μέτρων. Το μήκος της λοιπόν αγγίζει τα τρία χιλιόμετρα, το βάθος του νερού ξεπερνά τα 60 μέτρα, ο σταθερός πυθμένας βρίσκεται βαθιά κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, ενώ έπρεπε να περάσει πάνω από ένα ενεργό σεισμογόνο ρήγμα. Η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου έχει κατασκευαστεί ώστε να αντέχει σε πρόσκρουση δεξαμενόπλοιου 180.000 τόνων, σε ταχύτητα ανέμου 250 χλμ./ώρα και σε σεισμό μεγαλύτερου των 7 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ.


RED RIBBON
Ένα καταπληκτικό αρχιτεκτονικό έργο, από τα σημαντικότερα και βραβευμένα έργα περιβάλλοντος στην Κίνα, είναι το Red Ribbon του Tanghe River Park. Πρόκειται για έναν «καναπέ» που διατρέχει τη μία όχθη του ποταμού στο παραποτάμιο πάρκο Tanghe, στο Qinhuangdao, 270 χιλιόμετρα βόρεια του Πεκίνου. Με μήκος περίπου 500 περίπου μέτρα επιτρέπει στους επισκέπτες του να θαυμάσουν την ιδιαίτερη οικολογική όαση και την οικολογική ποικιλία προσφέροντας ένα μοναδικό θέαμα. Πριν τη δημιουργία του πάρκου το έδαφος είχε ρυπανθεί με απορρίμματα και το σύστημα άρδευσης είχε εγκαταλειφθεί. Συγκεκριμένα, η εταιρία που ανέλαβε το Πάρκο δημιούργησε μία κορδέλα από κόκκινο χάλυβα που τρέχει σε όλο το πάρκο, παράλληλα με τον ποταμό. Το κόκκινο είναι το χρώμα της χαράς και της ευημερίας στην Κίνα, ενώ ταυτόχρονα θεωρείται ότι συμβάλλει στη διατήρηση του περιβάλλοντος αλλά και στον περίπατο.


ΓΕΦΥΡΑ ORESUND
Άλλο ένα κολοσσιαίο έργο εντοπίζεται βορειότερα, μεταξύ Δανίας και Σουηδίας. Από το 2000 η γέφυρα Ορεσούντ με μήκος 16 χιλιομέτρων συνδέει τη δανέζικη πρωτεύουσα με τη σουηδική πόλη Μαλμό. Ισως όμως ο όρος «γέφυρα» για ολόκληρη την έκτασή της να μην είναι ο πιο σωστός. Πολλές φορές γίνεται αναφορά στο συγκεκριμένο έργο και ως «ανταπόκριση» Ορεσούντ, καθώς η καλωδιωτή γέφυρα καλύπτει μόλις 7,8 χιλιόμετρα. Αλλα 4 χιλιόμετρα από την πλευρά της Δανίας ανήκουν σε τούνελ, ενώ η υπόλοιπη απόσταση καλύπτεται από οδούς ζεύξης. Συγκριτικά με αυτήν του Ρίου - Αντιρρίου, η γέφυρα Ορεσούντ, αν και μακρότερη, φέρει μικρότερο κεντρικό άνοιγμα (490 μ.) με τον υψηλότερο πυλώνα να φθάνει τα 204 μ. Η τεραστίων διαστάσεων γέφυρα, πρόκειται για τη μακρότερη γέφυρα που διαθέτει αυτοκινητόδρομο και σιδηρόδρομο σε διαφορετικά επίπεδα. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, μόνο κατά το 2006 κατεγράφη η διέλευση περίπου 20,9 εκατ. ανθρώπων.


ΦΡΑΓΜΑ ITAIPU
Το υδροηλεκτρικό φράγμα του Itaipu, στα σύνορα Βραζιλίας και Παραγουάης, είναι ένα από τα σύγχρονα κατασκευαστικά θαύματα του κόσμου. Παράγει ηλεκτρική ενέργεια που τροφοδοτεί σε γεωγραφική έκταση όσες 19 Ελλάδες μαζί. Το σίδερο που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή του ισούται με 380 Πύργους του Αϊφελ. Είναι 15 φορές μεγαλύτερο σε όγκο τσιμέντου απ' ό,τι απαιτήθηκε για το Ευρωτούνελ που ενώνει Αγγλία με Γαλλία. Δώδεκα εκατομμύρια λίτρα νερού περνούν κάθε δευτερόλεπτο από το φράγμα. Εχει μήκος 8 χλμ. και ύψος έως και 195 μέτρα. Παράλληλα είναι και μια απόδειξη για το τι μπορεί να κάνει ο άνθρωπος σε καιρό ειρήνης. Το φράγμα κατασκεύασαν από κοινού η Βραζιλία και η Παραγουάη, δυο χώρες που ένωσαν τις δυνάμεις τους και έκαναν το θαύμα.


ΣΤΑΔΙΟ WEBLEY
Το «θρυλικό» στάδιο Γουέμπλεϊ, σήμα κατατεθέν του αγγλικού ποδοσφαίρου και κουλτούρας, χτίστηκε το 1924 και αρχικά είχε χωρητικότητα 125.000 θεατών. Το 1995, το Βρετανικό Συμβούλιο Αθλητισμού αποφάσισε την ανακατασκευή, που θα στοίχιζε συνολικά 250 εκατομμύρια λίρες. Το νέο Γουέμπλεϊ εγκαινιάστηκε το 2007 και έχει πλέον χωρητικότητα 90.000 θεατών. Διαθέτει τέσσερις κολόνες των 137 μέτρων που στηρίζουν την σκεπή, ενώ χρησιμοποιούνται 23 κυλιόμενες σκάλες για την άνοδο των θεατών στις κερκίδες. Η στέγη είναι κινούμενη και κλείνει μέσα σε 15 λεπτά προστατεύοντας από την βροχή. 478 κυλικεία έχουν ικανότητα εξυπηρέτησης 40.000 θεατών σε ελάχιστο χρόνο, ενώ υπάρχουν και 13 εστιατόρια με 2.000 καθίσματα συνολικά. Επιπλέον, έχει χτιστεί ξενοδοχείο με θέα προς τον αγωνιστικό χώρο, χωρητικότητας 200 κρεβατιών. Η ακουστικότητα του σταδίου έχει επεξεργαστεί από προηγμένους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου