Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου 2010

Παρουσιάστηκε το τεχνολογικό "θαύμα" της Apple

Η πολυσυζητημένη συσκευή της Apple που φέρει το όνομα «iPad» παρουσιάστηκε στο κοινό την περασμένη εβδομάδα και σύμφωνα με την εταιρεία ο υπολογιστής ταμπλέτα αποτελεί μια νέα κατηγορία που θα γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στους υπολογιστές και τα smartphones.
Το iPad μοιάζει με υπερμεγέθες iPhone και είναι κατάλληλο για σερφάρισμα, ταινίες, παιχνίδια, ακόμα και για την ανάγνωση ηλεκτρονικών βιβλίων. Διαθέτει οθόνη αφής 9,7 ιντσών, έχει πάχος 1,27 εκατοστά και ζυγίζει 680 γραμμάρια.

Ανάλογα με τη χωρητικότητα χωρίζεται σε τρεις εκδόσεις: 16, 32 ή 64 GB, ενώ θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις με βάσει τις δυνατότητες δικτύωσης: αυτή που διαθέτει και αυτή που δεν διαθέτει 3G. Κατά τα άλλα όλα τα μοντέλα διαθέτουν WiFi, Bluetooth 2.1 + EDR, πυξίδα και A-GPS, επιταχυνσιόμετρο (accelerometer) και αισθητήρας περιβάλλοντος φωτισμού για αυτόματη ρύθμιση της φωτεινότητας.
Το iPad μπορεί να γεμίσει με εφαρμογές μέσω του App Store και θα μπορεί να τρέξει τις υπάρχουσες εφαρμογές των μικρότερων αδελφών του. Η συσκευή θα κυκλοφορήσει διεθνώς τον Μάρτιο, ενώ οι εκδόσεις 3G αναμένονται στη διεθνή αγορά το καλοκαίρι.
Οι τιμές στην αμερικανική αγορά: 499 δολάρια για το μοντέλο των 16 GB, 599 δολάρια για τα 32 GB και 699 δολάρια για τη μέγιστη χωρητικότητα. Τα αντίστοιχα μοντέλα με δυνατότητα 3G τιμώνται 130 δολάρια περισσότερο.


Tο «άγγιγμα» του Μίδα, όσον αφορά στην τεχνολογία, θα έλεγε κανείς ότι διαθέτει η Apple. Όποια συσκευή βγάζει στην αγορά φαίνεται να είναι εκείνη που καθορίζει το «ψηφιακό» στάτους των καταναλωτών. Απόδειξη αυτού είναι ότι εν μέσω οικονομικής κρίσης όταν άλλες εταιρίες εστιάζουν στον τρόπο με τον οποίο θα καταφέρουν να επιβιώσουν, η Apple καταγράφει κέρδη 3,38 δισ. δολάρια, αυξημένα κατά 50%. Τα δε, έσοδα της ενισχύθηκαν μόνο τον τελευταίο χρόνο κατά 32% . Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2009 πουλήθηκαν 8,74 εκατ. iPhone και 21 εκατ. iPod. Θέτοντας τον πήχη ακόμα πιο ψηλά η εταιρία προώθησε στην αγορά μία νέα συσκευή, το iPad, η οποία γεφυρώνει την απόσταση ανάμεσα στους υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα, φιλοδοξώντας να φέρει και αυτή τη φορά την «επανάσταση». Διοργάνωσε ,λοιπόν, μια αριστοτεχνικά στημένη- από άποψη μάρκετινγκ - εκδήλωση της εταιρείας τη στιγμή που ο πλανήτης περίμενε με κομμένη την ανάσα το νέο «θαύμα» της παρέας του Στιβ Τζομπς.


Λίγες ημέρες μετά τα αποκαλυπτήρια της νέας πρότασης της Apple ο «Α.Τ.» ζήτησε την γνώμη ενός ειδικού σχετικά με το συγκεκριμένο προϊόν καθώς και για την αποδοχή που ενδεχομένως θα έχει από το ελληνικό κοινό. «Η προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι το iPad θα πιάσει. Φυσικά, μέχρι αυτή τη στιγμή ο κόσμος δείχνει να μην ενδιαφέρεται μιας και είναι πολύ νωρίς ακόμα», εξηγεί ο Νίκος Δεδούσης, τεχνικός στο δίκτυο καταστημάτων «Γερμανός». Συγκεκριμένα, ο στόχος της Apple ήταν η εν λόγω συσκευή να συναγωνιστεί τα netbooks. Όσον αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά ο κ. Δεδούσης έκανε λόγο για μια συνισταμένη παραγόντων, όπως η διαφοροποίηση του προϊόντος, το μικρό μέγεθος, η νέα οθόνη και το εύχρηστο λογισμικό που διαθέτει και που αναμένεται να κάνει το iPad το νέο «θαύμα» της Apple.

Οι ξένες αγορές δηλώνουν ότι το συγκεκριμένο προϊόν στάθηκε κατώτερο των προσδοκιών τους. Σύμφωνα με το δικτυακό τόπο CΝet «η αντίδραση στο iPad ήταν σημαντικά μικρότερη από ότι έχουμε συνηθίσει στο ντεμπούτο νέων προϊόντων της Apple. Σε δημοσκόπηση του site οι μισοί από τους 22.000 επισκέπτες απάντησαν αρνητικά στο ενδεχόμενο αγοράς ενώ θεωρούν απίθανη την επανάληψη της επιτυχίας του iPhone.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του iPad φαίνεται να προβληματίζουν και το γνωστό ιστολόγιο τεχνολογίας Gizmodo, το οποίο και αυτό με τη σειρά του εντοπίζει σημαντικές ατέλειες. Ειδικότερα, αναφέρει ότι η συσκευή δεν μπορεί να τρέξει δύο εφαρμογές ταυτόχρονα, δεν έχει κάμερα, δεν παίζει flash, το εικονικό πληκτρολόγιο δεν βολεύει, δεν έχει θύρα USB (απαιτεί αντάπτορα), η αναλογία οθόνης 4:3 είναι άβολη και η λειτουργία 3G απαιτεί τις εξωτικές κάρτες MicroSIM.
Ανάμεσα στους θετικά προσκείμενους τάσσεται η βρετανική εφημερίδα Guardian η οποία εκτιμά ότι το iPad έχει πράγματι «αλλάξει το παιχνίδι», επισημαίνοντας ότι τα μειονεκτήματά του πιθανόν να εκλείψουν στις μελλοντικές εκδόσεις του, πράγμα που συνέβη και με το iPhone. Αξίζει να αναφερθεί ότι ανάμεσα στις λειτουργίες που παρέχει είναι και η ανάγνωση της ηλεκτρονικής έκδοσης εφημερίδων και βιβλίων. Ήδη, η New York Times και πέντε μεγάλοι εκδότες των ΗΠΑ (Penguin, Harper Collins, Simon and Schuster, MacMillan και Hachette) έχουν καταλήξει σε συμφωνία με την εταιρία ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν ότι η δυναμική του iPad μπορεί να ξεπεράσει κατά πολύ την επιτυχία της συσκευής ανάγνωσης βιβλίων Kindle της Amazon.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου